Dersin Adı | Pazar Araştırma Yöntemleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MATU 226 | Güz/Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, koleksiyon hazırlama sürecinde görsellerin sınıflandırılmasını, modanın ortaya çıkışındaki faktörlerin özelliklerini öğrenciye kavratmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Moda ve koleksiyon oluştururken yapılacak araştırmaların süreçlerini bir sistem ve yönetim içersinde uygulatmak. Moda kavramının örnekler ve görseller ile anlatılması. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | Moda ve Gündemleri, Diana Crane, Çeviri: Özge Çelik, 1.Baskı, Ayrıntı Yayınları, 2003. Bölüm 1 |
2 | Koleksiyon hazırlama | Moda ve Gündemleri, Diana Crane, Çeviri: Özge Çelik, 1.Baskı, Ayrıntı Yayınları, 2003. Bölüm 2 |
3 | Moda pazarlama araştırması | Moda ve Gündemleri, Diana Crane, Çeviri: Özge Çelik, 1.Baskı, Ayrıntı Yayınları, 2003. Bölüm 1 |
4 | Araştırmada kalitatif desenler | Moda ve Gündemleri, Diana Crane, Çeviri: Özge Çelik, 1.Baskı, Ayrıntı Yayınları, 2003. Bölüm 2 |
5 | Odak grup görüşmesi | Moda ve Gündemleri, Diana Crane, Çeviri: Özge Çelik, 1.Baskı, Ayrıntı Yayınları, 2003. Bölüm 3 |
6 | Odak grup görüşmesi (Uygulama I) | Moda ve Gündemleri, Diana Crane, Çeviri: Özge Çelik, 1.Baskı, Ayrıntı Yayınları, 2003. Bölüm 4 |
7 | Araştırmada kantitatif desenler: Örnekleme ve anket | Moda ve Gündemleri, Diana Crane, Çeviri: Özge Çelik, 1.Baskı, Ayrıntı Yayınları, 2003. Bölüm 5 |
8 | Konjoint analizi | |
9 | Konjoint analizi (Uygulama II) | Moda ve Gündemleri, Diana Crane, Çeviri: Özge Çelik, 1.Baskı, Ayrıntı Yayınları, 2003. Bölüm 6 |
10 | Konjoint analizi (Uygulama III) | Moda ve Gündemleri, Diana Crane, Çeviri: Özge Çelik, 1.Baskı, Ayrıntı Yayınları, 2003. Bölüm 7 |
11 | Araştırmada karma desenler | Moda ve Gündemleri, Diana Crane, Çeviri: Özge Çelik, 1.Baskı, Ayrıntı Yayınları, 2003. Bölüm 3 |
12 | Araştırmada karma desenler (Uygulama IV) | Moda ve Gündemleri, Diana Crane, Çeviri: Özge Çelik, 1.Baskı, Ayrıntı Yayınları, 2003. Bölüm 4 |
13 | Çalıştay | Moda ve Gündemleri, Diana Crane, Çeviri: Özge Çelik, 1.Baskı, Ayrıntı Yayınları, 2003. Bölüm 5 |
14 | Sunumlar | Öğrenciler hazırlamış oldukları ödevlerin sunumlarını gerçekleştirecektir. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Moda ve Gündemleri, Diana Crane, Çeviri: Özge Çelik, 1.Baskı, Ayrıntı Yayınları, 2003. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Modaya Yön Verenler, Linda Watson, Çeviri: Güneş Ayas, İMA Yayınları, 2007. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | 1 | 30 |
Sözlü Sınav | 1 | 50 |
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 80 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 16 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | 1 | 6 | |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | |
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 79 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olacaktır. | X | ||||
2 | İlgili alanda kullanılan malzemeleri ve kimyasalları tanıyabilecek, uygulamalar için gerekli olan teknikleri ve teknolojik cihazları kullanabilecektir. | |||||
3 | Alan ile ilgili mevzuat ve ilkeler hakkında bilgi sahibi olacaktır. | |||||
4 | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilecek, yorumlayabilecek, düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilecektir. | X | ||||
5 | Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımı ile yenilikçi, sürekli gelişime açık, yaratıcı düşünceye sahip olacak ve uygulayabilecektir. | X | ||||
7 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilerek, bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | X | ||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilecek, etkin ve verimli çalışabilecektir. | X | ||||
9 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümseyerek alan ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olacak ve uygulayabilecektir. | X | ||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak Ayakkabı Tasarım ve Üretimi alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest